07/12/2013

To Συμπόσιο Archive Public ΙΙ εξετάζει τον ρόλο αρχειακών πρακτικών τέχνης στην παραγωγή δημόσιας σφαίρας και κριτικών παρεμβάσεων σε κοινωνικούς χώρους. Αναζητείται η δυνατότητα των αρχειακών πρακτικών, όχι τόσο να εισάγουν ένα πλαίσιο συλλογής στον δημόσιο χώρο, όσο να παραγάγουν νέες συναρθρώσεις λόγου και πράξης ανάμεσα σε πρόσωπα, κοινωνικές ομάδες, θεσμούς, πρακτικές, θεματικές περιοχές, φυσικούς και εικονικούς χώρους.

Το Archive Public ανέπτυξε δύο ιδέες: το αρχείο ως έννομη διαρθρωτική πρακτική και την αρχειακή επιτέλεση ως δυναμική δημόσια διαδικασία που αναπτύσσεται στο παρόν. Οι ομιλητές θα παρουσιάσουν με διαφορετικούς τρόπους (έργα, ομιλίες, περφόρμανς, διαλέξεις) διαφορετικές περιπτώσεις, προτάσεις και ιδέες που μπορούν να σχηματίσουν ένα δίκτυο αρχειακών παρεμβάσεων.

Στο πνεύμα της 4ης Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης, που εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν τον αγώνα μιας συγκεκριμένης τοπικότητας απέναντι στις κρίσιμες οικονομικές συνθήκες, το Συμπόσιο θα ολοκληρωθεί με μια συζήτηση στρογγυλής τράπεζας που θα επικεντρωθεί σε ερωτήματα όπως:

_Ποιές στρατηγικές θέσμισης, συμμετοχής και συνάρθρωσης μπορούν να οργανωθούν από αρχειακές πρακτικές που μπορούν να παρέμβουν στην παραγωγή γνώσης, ιστορίας και ταυτοτήτων;

_Πώς μπορεί να κατανοήσει κανείς σήμερα τη σχέση μεταξύ τέχνης, αρχείων και ακτιβισμού;

_Πώς οι αρχειακές πρακτικές τέχνης μπορούν να προσφέρουν ένα νέο πλαίσιο στοχεύοντας σε περιοχές διαμάχης και αγώνων, αποκαλύπτοντας και ανασχηματίζοντας τις τρέχουσες (πολιτισμικές) πολιτικές και τη δυσφορία μέσα σε αυτές;

programme greek

Οργάνωση:

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Συντονισμός-Επιμέλεια:

Πάνος Κούρος (Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Π.Π.)

Ελπίδα Καραμπά (Διδάκτωρ, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Π.Π.)

Το πρώτο μέρος του ερευνητικού και επιμελητικού έργου Archive Publicπραγματοποιήθηκε στην Πάτρα στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Εικαστικών Τεχνών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών και με την υποστήριξη του ερευνητικού προγράμματος Κ. Καραθεοδωρή (2009-11).